School of Agricultural Meteorology

"AGROMETEOROLOGIA PER UN'AGRICOLTURA CLIMATE SMART"

AIAM - International Advanced School of Agricultural Meteorology  - 1st announcement

L'Associazione Italiana di Agrometeorologia (AIAM) è orgogliosa di annunciare la prima edizione dell'International Advanced School of Agricultural Meteorology, dedicata a "AGROMETEOROLOGIA PER UN'AGRICOLTURA CLIMATE SMART".

L'edizione 2020, organizzata in collaborazione con WMO e FAO, mira a fornire a giovani ricercatori e professionisti conoscenze e competenze innovative di alto livello sulle tecnologie più avanzate per l'analisi e il monitoraggio agrometeorologici, applicati a uno sviluppo agricolo sostenibile a fronte dei cambiamenti climatici.

The Italian Association of Agrometeorology (AIAM) is proud to announce the first edition of the International Advanced School of Agricultural Meteorology, dedicated to "AGRICULTURAL METEOROLOGY FOR A CLIMATE SMART AGRICULTURE".

The 2020 edition, co-organized with WMO and FAO, aims to provide young researchers and professionals with high-level innovative knowledge and skills on the most advanced technologies for the agrometeorological analysis and monitoring applied to a sustainable agricultural development under climate change.

From Monday 23 November 2020 09:00 to Friday 27 November 2020 17:00

brochure

05 Giugno 2020 (Archiviata)